Hverdagen på Risskov Efterskole

Her er liv fra morgen til aften, og du får masser af muligheder for at udvikle og dygtiggøre dig – både på en af vores mange linjer, men også i store og små sociale fællesskaber

Kultur

Som en gennemgående værdi på Risskov Efterskole lærer du at være nysgerrig og at stille spørgsmål. Vi undersøger, oplever og udfordrer den verden vi er en del af, og arbejder med at forstå forskellige kulturer og tendenser i vores samfund. Vi skaber kultur sammen, vi giver dine idéer vinger og lærer dig at få dem i luften.

Vi ligger midt i Aarhus, en international kulturperle der giver os mulighed for at rykke undervisningen ud i byen og at invitere byen indenfor på skolen. Vi samarbejder, deltager i events og sætter vores præg på kulturlivet i byen.

I løbet af efterskoleåret vil du også få unikke rejseoplevelser. Vi tilbyder fantastiske linjerejser til forskellige steder i verden og en årlig skirejse fælles for hele skolen.

Sport

På vores sportslinjer kan du udfordre og forbedre dig i mere specifikke retninger. Her vil du opleve en intensiveret og målrettet træning i et fællesskab der er noget helt specielt. Her har du også mulighed for at indgå i samarbejde om talentudvikling. Skolen har et tæt samarbejde med ESAA , Elite Sports Akademi Aarhus der sammen med byens uddannelsesinstitutioner og eliteklubber giver unge talenter mulighed for at kombinere uddannelse og elitesport i Aarhus.

Sport og bevægelse er en vigtig del af skolens hverdag. Igennem sport og idræt får alle elever mulighed for at udvikle sig fysisk, personligt og at indgå i et sundt socialt fællesskab. Vi samarbejder med sports og idrætsmiljøer i Aarhus og gør brug af vores placering tæt på havet og skoven.

Kreativitet

Kreativitet og æstetik er for os en væsentlig del af vores værdigrundlag. Vi er tilstede i vores oplevelser, vi er skabende og vi arbejder med formidling og udtryk på mange forskellige måder. Vi søger kreative åbninger, trækker de gode idéer op af skuffen og lader dem skabe værdi. Du lærer at se nye sammenhænge, sætte ting sammen på anderledes og nye måder – og opdage at dine idéer kan bruges til noget.

Vi ønsker at give næring til vækstlaget af innovative unge, der kan kombinere kreativitet, æstetik og tekniske færdigheder. Du vil opleve høj kvalitet i undervisningen og et tæt samarbejde med virksomheder, kultur- og uddannelsesinstitutioner i Aarhus.

Vi er Risskov Efterskole