ESAA/ESAA Elev

På Risskov Efterskole giver vi unge elitesportsudøvere mulighed for at dyrke deres sport, samtidig med at de prøver kræfter med efterskolelivet. I tæt samarbejde med talent – og elitesportsmiljøer i Aarhus, ESAA, skaber vi optimale rammer for et år med talentudvikling, fællesskab og uddannelse.

En spændende kombination af elitesport og efterskoleliv

Risskov Efterskole har længe haft et succesfuldt samarbejde med ESAA (Elitesport Aarhus), hvor elitesportselever kan kombinere deres sport med et efterskoleophold. Vi er meget stolte af, at kunne tilbyde unge idrætsudøvere en sammenhæng mellem at være en del af et talent- og elitemiljø og et år på efterskole fyldt med uddannelse, personlig udvikling og fællesskab.

Ved at samle en gruppe ESAA elever på Risskov Efterskole giver det unge talenter en sportslig og en personlig gevinst.

På efterskolen skabes nogle træningsmæssige synergier, og der er en indbyrdes forståelse for de udfordringer, man står overfor som ung eliteatlet. Man er sammen med andre, der har de samme interesser og som faktisk lever lidt på samme vis som en selv.

ESAA optagelse

For at blive ESAA elev kræver det optagelse på ESAA.

Ved tilmelding til Risskov Efterskole skal du udfylde en sportslig anbefaling (som downloades ved udfyldelse af tilmeldingsblanketten). Den sendes til ESAA, og de kan lave en forhåndsgodkendelse.

Du skal efterfølgende lave en ansøgning direkte til ESAA uafhængigt af ansøgningen om en plads på efterskolen. Det er den eneste måde du kan komme ind i deres system.

Ansøgningsfrist til ESAA er ultimo januar i skoleåret.

Du kan læse mere om ESAA og ansøgning her

Bliv ESAA elev på Risskov Efterskole

Besøg osBliv elev