International

Udsyn, selvindsigt, kultur og verden

Læs mereBilledgalleri

På International Linje arbejder vi nysgerrigt med kultur, politik, samfund, verden og så dig – og din plads i det hele.

Vores tilgang er projektorienteret: Gennem et år arbejder vi i dybden med fem forskellige emner. Hvert emner afsluttes på forskellig vis – det kan være som en præsentation, en udstilling, et event eller noget helt fjerde. På den måde får du udvidet din viden om kultur, politik, samfund og verden. Og du udvikler dig selv, din evne til at formidle og til at arbejde i fællesskaber, med det der interesserer dig. Vi lægger stor vægt på demokratisk undervisning og du er som elev i høj grad med til at bestemme, hvad vi arbejder med og hvordan vi gør det.

Aarhus er en international kulturperle og det udnytter vi til fulde. Vi er ofte ude af huset og vi får gæster på skolen. I løbet af året tager vi på en rejse ud i Europa, hvor vi i særdeleshed vil undersøge de forskelle og ligheder, der er mellem Danmark og vores europæiske nabolande.

Kort sagt er International Linje for dig, som er helt utroligt nysgerrig på verden omkring dig og gerne vil dyrke den interesse i et fællesskab.

På International linjen vil du komme til at arbejde med forskellige grene og temaer

Kultur

Kultur er i alt og over alt. Og kultur er helt central for forståelsen af forskellen mellem verdens lande. Vi skal arbejde med kulturbegrebet og opsøge kulturinstitutioner i Aarhus og omegn.

Politik

Vi ser og diskuterer nyheder. Beskæftiger os med de højaktuelle politiske emner i verden. Vi taler om aktivisme og opøver vores evne til at debattere.

Projektarbejde

Vi opøver evnen til selv at styre et projektarbejde. Vi går fra idé til vidensindsamling og færdigt projekt.

Dig

International Linje er til for dig på linjen. Gennem året vil du blive taget med på råd, og du vil få stor indflydelse på hvad vi arbejder med og hvordan.

Dig

International Linje har fællesskabet i fokus. I linjentiden vil vi arbejde med dig og din plads i fællesskabet.

Hverdagen

Du har ca. 8 timers ugentlig undervisning med dit linjefagshold.
Du har ca. 15 timers undervisning i dansk, matematik osv.

Se skema

Er du blevet nysgerrig?

Så oplev hverdagen på Risskov Efterskole. Du får en rundvisning og en meget ærlig fortælling om efterskolelivet hos os.

Fortællinger fra International linjen

“Jeg fik en masse spændende kulturelle oplevelser, og fik oplevet Aarhus på en helt anden måde”

Mads Emil

Elev, 2022 – 2023

“Jeg vil anbefale international til andre, da det giver et nyt syn på Aarhus og på andre mennesker”

Astrid

Elev, 2022 – 2023

International

Mød dit lærerteam

Ture og oplevelser

Hvert år er forskelligt. Det er vores rejser også. Senest tog vi på Interrail med stop i to europæiske hovedstader – Wien & Budapest. Det blev en rejse med masser af kultur, møde med lokale, god mad og masser af store oplevelser.

Galleri